Sıkça Sorulan Sorular

A) Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı-Resmi Okul Öncesi Kurumları (1739 ve 222 sayılı Kanun doğrultusunda açılanlar):

* Anaokulları: 36-68 ay çocuklarının eğitimi amacıyla açılan okullardır.

* Anasınıfları: 57-68 ay çocuklarının eğitimi amacıyla örgün eğitim kurumları bünyesinde açılan sınıflardır.

* Uygulama Sınıfları: 36-68 aylık çocukların eğitimi amacıyla, Kız Meslek Lisesi bünyesinde açılan ve faaliyet gösteren sınıflardır.

 

B) Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı:

a)Özel Anaokulları (5580 sayılı Kanun doğrultusunda açılan okulları)

b)Özel Eğitim Okulları(573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname doğrultusunda açılan okulları)

* Anaokulları: 36-68 ay çocuklarının eğitimi amacıyla açılan özel okul öncesi eğitim kurumlarıdır.

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı:

Gündüz bakımevi: 37-66 aylık çocuklara hizmet veren kuruluşlardır.

* Kreş: 0-36 aylık çocuklara hizmet veren kuruluşlardır.

Diğer Kurum ve Kuruluşlar:
* Kamu kurumları, Üniversiteler, Fabrikalar vb. bünyesinde açılan okul öncesi kurumları bulunmaktadır.

Okulumuz, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi anaokulu olup öğretmen, idare ve personeli devlet görevlisidir.

Okulumuz, kreş değil; Bağımsız Devlet Anaokuludur.

 

Çocuğunuzun kendini ifade etmesi, ne istediğini ve istemediğini karşısındakine anlatabilmesi, okula başlayabileceğini gösteren işaretlerden ilkidir. Bunun yanı sıra tuvalet eğitimini kazanmış olması, yani ihtiyacı olduğunda haber vermesi ve tuvalete gidebilmesi bu kararı güçlendirir.
Okulumuza, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonuna kadar 36 ayını dolduran ve aynı yılın aralık ayı sonuna kadar 68 ayını dolduramayan çocuklar kaydedilir. Okul kontenjan durumumuza göre öncelik büyük yaşlar olmak üzere, sırayla kaydedilir.

Bu sorunun cevabı, çocuğun gelişim düzeyine ve aile yapısına göre farklılık gösterse de genel kabul görmüş uzman tavsiyeleri şu şekildedir:

Çocuğun 3 yaşına kadar bizzat ilgi ve şefkat görebilmesi için ebeveyni devamlı yanında olmalıdır. Yaşamın ilk 3 yılında temel güven duygusunun gelişecek olması ve temel bakım ihtiyaçlarının eksiksiz karşılanabilmesi için bu süre zarfında okul öncesi eğitim kurumlarına başvurmak önerilmiyor.

Anne-baba çalışmak zorundaysa kreş önerilir. Kreş, anaokulundan farklı olarak 3 yaş altı çocukları kabul etmektedir. 36.Aydan itibaren okul öncesi eğitim planı yapmaya başlayabilirsiniz. Araştırmalara göre aileler, okul öncesi eğitimi genellikle 4-5-6 yaş dönemi için tercih ediyorlar. Çalışan annelerin olduğu ailelerde, 3 yaş altı çocukların da kreşe gönderilme oranı bir hayli fazla.

Bunlarla beraber, eğitimin her yaşta önemli olduğunu ve 1 yaşındaki çocuğun dahi ebeveyni tarafından eğitilebileceğini hatırlatmakta fayda var. Bu da demek oluyor ki, okul öncesi eğitim anne-baba ile başlar; ilkokul seviyesine gelene kadar çeşitli yöntemlerle devam eder.

Okul öncesi eğitimi ile çocuğun ilgi alanları ve öne çıkan yetenekleri tespit edilebilir. Gözlemlenen çocuğun sahip olduğu bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak fiziksel ve zihinsel gelişimlerine destek vermek kolaylaşır. Bu süreç, nokta atışı çözümleri de beraberinde getirir.

Okul öncesi eğitimi çocuğun duygusal, fiziksel, zihinsel, dil ve sosyal gelişimi açısından yüksek öneme sahiptir. Çocuğa özel kişiselleştirilmiş süreçler içereceğinden, edinilen beceriler çocuğun bir ömür yaşam kalitesine yansımaktadır.

Okul öncesi eğitimi alan öğrenci:

- Sahip olduğu yetenekleri erken fark eder, zeka potansiyelini etkin kullanır.
- Özgüveni yüksek olur.
- Okul eğitimine yabancılık çekmez, öğrencinin isteksizlik oranı düşük olur.
- İletişim becerileri gelişmiş olur
- Paylaşmayı öğrenmiş olur.
- Okuma yazmayı daha kolay öğrenir.
- Problem çözme becerileri gelişmiş olur.
- Sorumluluk almayı öğrenmiş olur.
- Toplu yaşamın kural ve gerekliliklerini öğrenmiş olur
- El becerileri gelişmiş olur.
- Eşleştirme, gruplandırma gibi matematik becerileri gelişmiş olur.
- Dikkat süresi gelişmiş ve konsantrasyon yeteneği yüksek olur.

Zorunlu olmayan ve veli inisiyatifine bağlı olan okul öncesi eğitiminin yakın bir zamanda 5 yaş için zorunlu eğitim kapsamına alınacağı öngörülmektedir.

Çocuklarda okul öncesi dönem, beyin gelişiminin en hızlı ve aynı zamanda en yoğun yaşandığı dönemdir. Doğumdan sonraki ilk 6 yılda çocuklarda beyin gelişimi, ince motor becerilerinin kazanımı, bilişsel ve duygusal gelişim, dil gelişimi ve sosyal gelişim noktasında son derece önemli bir temeli oluşturur.  Dolayısıyla, okul öncesi eğitimden bahsederken çocuğun kendi zeka potansiyelini keşfedip geliştirebileceği en önemli dönemlerden bahsetmiş oluyoruz.

Teknolojinin gelişimi, ihtiyaçların değişimiyle birlikte eğitimde yaşanacak yeniliklerin çocukları gelecekte bambaşka bir eğitim dünyasına götüreceğini söyleyebiliriz. Bu nedenle ilerleyen dönemlerde okul öncesi eğitiminin, gelecekteki eğitime hazırlık yapmak açısından daha da önemli bir hale geleceğini vurgulayabiliriz.

Okulumuzun fiziksel yapısı ilk temelinden son aşamasına kadar tüm süreçleri okul öncesi çocukların fiziksel özellikleri dikkate alınarak yapılmıştır.

Bunlar; kaymaz ıslak zeminler, mobilyaların hiç birinde sivri köşe bulunmaması, merdiven giriş kapıları, kartlı giriş çıkış sistemi, kapıda güvenlik, 7/24 kapalı devre kamera sistemi, alarm sistemi ile güvenlik her alanda düşünülmektedir.

Okulda bulunulan süre zarfı içerisinde arayıp; yetkili kişilerden bilgi alabilir, merak ettiğiniz hususları danışabilirsiniz.

Okulumuz bünyesinde özel eğitim anasınıfı bulunmamaktadır.Çocuğunuzun özel eğitim ihtiyacı olması halinde, okul öncesi eğitim kurumuna kaydı belirli koşullar çerçevesinde mümkün olmaktadır. Rehberlik araştırma merkezlerinde oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunca düzenlenen rapor sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarına yerleştirilmeleri uygun görülen (kaynaştırma raporu sonucunda) 36-68 aylık çocuklar, ağır ve çok ağır düzeyde zihinsel ve birden çok yetersizliği olmamak şartıyla 10 çocuk bulunan sınıflarda ikiden, 20 çocuk bulunan sınıflarda ise birden fazla olmayacak şekilde kaydedilirler.

Eğitimlerine tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla devam eden öğrencilerden okul öncesi eğitimde bir sınıfta bulunacak özel eğitim ihtiyacı olan öğrenci sayısı 7/7/2018 tarihli ve 30471 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda düzenlenir.

Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında yeni kayıtlar, temmuz ayının ilk iş gününde başlar.

Okula kayıt esnasında sizin tarafınızdan bildirilen kişiler çocuğu okuldan alabilir. Bildirmediğiniz hiç kimse en yakınınız olsa bile çocuğu okuldan alamaz. Böyle durumlarda çocuklara, anaokulu müdürü /müdür yardımcısı, nöbetçi öğretmenler eşlik eder.Okula kayıt esnasında sizin tarafınızdan bildirilen kişiler çocuğu okuldan alabilir. Bildirmediğiniz hiç kimse en yakınınız olsa bile çocuğu okuldan alamaz. Böyle durumlarda çocuklara, anaokulu müdürü /müdür yardımcısı, nöbetçi öğretmenler eşlik eder.

Okul servis hizmetimiz bulunmamaktadır.

Okula Geliş, Güne Başlama Zamanı,Serbest Zaman Etkinliği

Okul öncesi eğitimi kurumlarında günün başlangıcında yer verilmesi gereken bir zaman aralığıdır. Çocukların birbirlerine ve gün içinde yapılacak diğer etkinliklere uyum sağlamalarına yardımcı olur. Bu süreçte çocukların birbirleriyle ve öğretmenleriyle yüz yüze etkileşimi sağlanır. Özellikle grup içinde utangaç olan veya kendini ifade etmekte zorlanan, kendini iyi hissetmeyen çocukların faydalanabileceği bir süreçtir.

Matematik Etkinliği

Matematik eğitimi, çocuğun bilişsel gelişimine katkı sağlamak, çocuklarda matematiğe karşı olumlu bir tutum kazandırmak, çocukların önceden getirdikleri kavramsal bilgilerle yeni bilgiler arasında bağ kurmasına yardımcı olmak, matematiksel kavramların neden ve nasıl kullanıldığını anlamaya yardımcı olmak amacını taşımaktadır. Ayrıca matematik etkinlikleri ile çocuklarda matematiksel sorgulama becerisini geliştirmek amaçlanmalıdır. Uygulanan matematik etkinlikleri ile çocuklar çevrelerindeki örüntüleri fark etmeli, varsayımlar geliştirip bunları deneyebilmeli, problem çözebilmeli, akıl yürütebilmeli ve matematiksel kavramları kullanarak iletişim kurabilmelidirler.

Drama Etkinliği

Drama çocukların bir grup içerisinde durum veya olayları kendi yaşantılarından yola çıkıp materyaller kullanarak, dramatik formlar yoluyla canlandırmalarıdır. Okul öncesinde drama; çocuğun yaparak yaşayarak öğrenmesini amaçlayan, bütün gelişimlerini destekleyen, daha önceden belirlenmiş amaçları olan, olayları sözel veya sözel olmayan iletişim yöntemleriyle ifade etmeye dayalı, içinde canlandırmaların olduğu bir etkinliktir.

Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmaları

İlkokula hazırlık çalışmaları; çocukların okul öncesi eğitim kurumlarına devam ettiği süre boyunca sosyal ve duygusal, motor, bilişsel, dil ve öz bakım becerileri gibi bütün alanlarda eşit şekilde desteklendiği çalışmaların bir bütünüdür. Bu alanda yapılacak çalışmalar çocuğun okul öncesi eğitim kurumuna başladığı ilk günden itibaren bütün gelişim alanlarını kapsamalı ve birbiri üzerine eklenerek gitmelidir. Çocuğun bir beceriyi tam anlamıyla kazanabilmesi için uzun yıllara ihtiyaç vardır. Kesinlikle okuma veya yazma öğretmek amacını taşımamaktadır. Programda okuma ve yazma öğretimi yoktur. Harfleri göstermek ve harfleri yazdırmak da yoktur.

Sanat Etkinliği

Çocuğun yaratıcılığını ve hayal gücünü kullanarak problem çözmesine, eleştirel ve çözüm odaklı düşünmesine olanak tanıyan etkinliklerdir. Sanat etkinlikleri aynı zamanda çocukların kendilerini ifade ederek iletişim becerilerini geliştirmesine yardımcı olur. Bunlara ek olarak sanat etkinlikleri çocuğun kendini, içinde bulunduğu kültürü ve diğer kültürleri daha iyi anlamasına olanak tanıyarak farklılıklara saygı duymasına da yardımcı olur.

Türkçe-Dil Etkinliği

Türkçe etkinliği çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmek ve iletişim becerilerini artırmak için planlanan etkinliklerdir. Türkçe etkinliklerinin amacı; çocukların Türkçeyi düzgün kullanmasını, sesleri çıkarabilmesini, farklı söz dizimsel yapıları anlama ve kullanmasını, dinleme becerilerini kazanmasını, duygu ve düşüncelerini sözel ve sözel olmayan yollarla ifade etmesini, ses tonunu ayarlamasını ve sözcükleri doğru üretmesini sağlamaktır. Bunların yanı sıra Türkçe etkinliklerinin önemli işlevlerinden birisi çocukların kitaplara karşı olumlu tutum geliştirmelerini desteklemek ve kitap sevgisini aşılamaktır.

Oyun Etkinliği

Oyun, çocukların uzmanlık alanıdır. Dünyanın her yerinde çocuklar her koşulda, her zaman, her şeyle oyun oynayabilirler. Oyun sadece çocukların değil yaşam boyu bireylerin haz verici uğraşı olarak önemini sürdürür. Çocukluk döneminin vazgeçilmez uğraşı olan oyundan en etkili öğrenme fırsatı olarak yararlanılmalıdır. Çocuklar öğrenme deneyimlerini oyunları aracılığı ile geliştirirler ve zenginleştirirler.

Müzik Etkinliği

Müzik etkinlikleri, çocukların hem bilişsel, dil, motor, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen hem de müziksel gelişim sürecini olumlu yönde etkileyen çalışmalardır. Bu çalışmalar,  ses ve müzik dinleme ve ayırt etme çalışmaları, ritim çalışmaları, nefes ve ses çalışmaları, şarkı söyleme, çalgı çalma, yaratıcı hareket ve dans, müzik eşliğinde hareket, müzikli öykü oluşturma gibi etkinliklerden oluşur.

Fen ve Matematik Etkinliği

Çocukları dikkat etmeye, soru sormaya, merak etmeye, gözlemlemeye, araştırmaya, incelemeye ve keşfetmeye yönelten etkinliklerdir. Çocuklar ilk elden deneyimler kazanırken onların bilimsel süreç becerilerini kullanmalarına özen gösterilmelidir. Bu etkinliklerle yaşam gerçeklerini tanıtırken çocuklarda çevre farkındalığı da sağlanacaktır. Çocukların çevrelerine karşı doğru tutumlar geliştirebilmeleri ve doğru davranabilmeleri için öğretmenin tutumlarının da doğru olması ve doğru davranması gerektiği unutulmamalıdır.

Hareket Etkinliği:

Hareket etkinliğinin amacı, çocukların temel hareket becerilerini geliştirerek çocuğun fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal, gelişimine ve öz bakım becerilerine katkıda bulunmaktır. Böylece çocuğun fiziksel etkinliklere yaşam boyu katılımı da sağlanabilir. Çocukların fiziksel ve motor yeterliliklerinin, algısal motor gelişimlerinin ve hareket becerilerinin yani yer değiştirme, nesne kontrolü ve denge becerilerinin geliştirilmesini içeren etkinliklerdir. Bu etkinlikler süresince çocukların temel hareket becerileri, beden farkındalığı motor yeterliliği (güç, koordinasyon, hız, çabukluk) ve fiziksel yeterliliği (esneklik, kuvvet, dayanıklılık)  gelişir.

Alan Gezileri

Alan gezileri çocukların araştırma, problem çözme ve olayı yerinde gözlemleme yolu ile doğrudan ve anlamlı öğrenme gereksinimlerini karşılama amacını taşımaktadır. Yalnızca fen eğitimi etkinlikleri kapsamında düşünülmemesi gerekir. Bu geziler bir yandan çocukların yaşadıkları çevreyi tanımalarına, bir yandan da eğitim programına alınan kazanımlara ulaşmalarına ve kavramları öğrenmelerine ortam hazırlar.Okula Geliş, Güne Başlama Zamanı
Okul öncesi eğitimi kurumlarında günün başlangıcında yer verilmesi gereken bir zaman aralığıdır. Çocukların birbirlerine ve gün içinde yapılacak diğer etkinliklere uyum sağlamalarına yardımcı olur. Bu süreçte çocukların birbirleriyle ve öğretmenleriyle yüz yüze etkileşimi sağlanır. Özellikle grup içinde utangaç olan veya kendini ifade etmekte zorlanan, kendini iyi hissetmeyen çocukların faydalanabileceği bir süreçtir.Matematik Etkinliği
Matematik eğitimi, çocuğun bilişsel gelişimine katkı sağlamak, çocuklarda matematiğe karşı olumlu bir tutum kazandırmak, çocukların önceden getirdikleri kavramsal bilgilerle yeni bilgiler arasında bağ kurmasına yardımcı olmak, matematiksel kavramların neden ve nasıl kullanıldığını anlamaya yardımcı olmak amacını taşımaktadır. Ayrıca matematik etkinlikleri ile çocuklarda matematiksel sorgulama becerisini geliştirmek amaçlanmalıdır. Uygulanan matematik etkinlikleri ile çocuklar çevrelerindeki örüntüleri fark etmeli, varsayımlar geliştirip bunları deneyebilmeli, problem çözebilmeli, akıl yürütebilmeli ve matematiksel kavramları kullanarak iletişim kurabilmelidirler.Drama
Drama çocukların bir grup içerisinde durum veya olayları kendi yaşantılarından yola çıkıp materyaller kullanarak, dramatik formlar yoluyla canlandırmalarıdır. Okul öncesinde drama; çocuğun yaparak yaşayarak öğrenmesini amaçlayan, bütün gelişimlerini destekleyen, daha önceden belirlenmiş amaçları olan, olayları sözel veya sözel olmayan iletişim yöntemleriyle ifade etmeye dayalı, içinde canlandırmaların olduğu bir etkinliktir.